Wyspani mogą więcej

843_dobry-sen.jpg
Nawyki snu

Ważne jest, aby rozwijać dobre nawyki związane ze snem. Najlepiej zawsze chodzić spać o tej samej porze. Nasz organizm przyzwyczaja się do regularnych pór aktywności (w ciągu dnia) i odpoczynku (w ciągu nocy) i potrafi sam niejako przygotować się do danego typu aktywności.

Przed snem dobrze jest zrelaksować się. Warto wyrobić w sobie nawyk „odrywania” się od codziennych problemów i łagodnego przejścia w fazę odpoczynku. Należy na to poświęcić minimum 10 minut. Relaksujących parę chwil możemy spędzić na czytaniu lekkiej książki, medytacji, aromoterapii, lekkim rozciąganiu. Gorąca kąpiel także może pomóc w zaśnięciu.

Radzimy unikać bezpośrednio przed pójściem spać ćwiczeń fizycznych, które pobudzają organizm zamiast go wyciszać. Nie należy objadać się przed snem, przepełniony żołądek może nie pozwolić nam zasnąć (ale pamiętajmy, że głodnym też nie powinno się kłaść). Warto unikać kofeiny oraz innych stymulantów takich jak herbata, czekolada czy coca-cola. Większa ilość alkoholu przed snem także nie pomoże nam w łagodnym wypoczynku i efektywnym śnie.

AktualnościSprawdź najnowsze wiadomości, relacje, wydarzenia.
Nowy katalog Hilding 2017Przejrzyj nasz katalog, w którym znajdziesz wiele ciekawych informacji o naszych produktach.
 

UWAGA! Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci komfortu przy przeglądaniu serwisu i korzystania z dostępnych usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o sposobie ich użycia.

Dowiedz się więcej o polityce cookies.Zamknij