Najczęstsze błędy utrudniające sen

2019-06-05   |   Blog   |   Dodał HILDING

Problemy ze snem stały się powszechną dolegliwością. Dotyka ona wielu osób i ma bardzo negatywny wpływ na stan zdrowia oraz wydajność w ciągu dnia, co rzutuje na jakość wykonywanej pracy czy wyniki w nauce. Poznaj najpopularniejsze błędy utrudniające spokojny sen oraz sposoby na bezsenność.

Czynniki fizyczne

Na jakość snu ogromny wpływ mają czynniki fizyczne takie jak dieta, nieodpowiednia aktywność fizyczna lub jej całkowity brak, spożywanie alkoholu czy stres. Warto więc przyjrzeć się swojemu trybowi życia i zrobić rachunek sumienia. Na samym początku powinno się zmodyfikować dietę i zwrócić uwagę na regularność posiłków, ich jakość oraz wielkość. Spożywane produkty powinny być nieprzetworzone, należy też dbać o wypijanie w ciągu dnia około ośmiu szklanek wody czy unikanie alkoholu, który wbrew powszechnym opiniom nie ułatwia zasypiania. Częstym błędem jest picie kawy lub herbaty do kolacji. Znajdująca się w nich kofeina może pobudzać, co skutecznie utrudnia zaśnięcie. Zgubny okazuje się również stres, dlatego warto zadbać o wyciszenie przed snem w czym pomocna może być medytacja. Należy zrezygnować z intensywnej aktywności fizycznej na około trzy godziny przed snem. Dynamiczne formy ruchu sprawdzą się rano, ponieważ pomogą organizmowi się rozbudzić i dodadzą energii na resztę dnia.

Nieodpowiednia higiena snu

Nie tylko tryb życia ma wpływ na jakość snu, ponieważ ważny jest również mikroklimat sypialni. Przed pójściem spać warto ją wywietrzyć i zadbać o odpowiednią temperaturę. Nie można spać w zbyt ciepłym ani bardzo chłodnym pomieszczeniu. Idealna temperatura do spania mieści się między 18 a 22°C. Powinniśmy usunąć również źródła potencjalnego hałasu oraz zadbać o to, aby w pomieszczeniu nie było zbyt jasno np. poprzez spuszczenie żaluzji. Bardzo ważny jest również dobór odpowiedniego materaca. Warto zastanowić się czy wolimy spać na sprężynowych czy piankowych oraz zakupić produkt antyalergiczny, jeżeli jest taka potrzeba. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie produkt o właściwościach cyrkulacyjnych np. materac termoelastyczny Hilding Salsa, który posiada specjalnie dostosowane kanały wentylacyjne. Istotne również, aby zawsze spać w pościeli i piżamie wykonanej z naturalnych, przyjaznych dla skóry tkanin np. jedwabiu lub bawełny. Przyjrzeć należy się również rytuałom, które wykonujemy przed pójściem spać: nie należy pracować w łóżku ani używać urządzeń elektrycznych tuż przed planowanym snem, ponieważ emitowane przez nie światło ogranicza wydzielanie melatoniny przez mózg.

Nieodpowiednia ilość snu i brak jego regularności

Problem bezsenności może powodować brak regularnego snu oraz jego nieodpowiednia ilość, a warto wiedzieć, że powinien być on zaplanowany i przebiegać w stałej rutynie. Przyjmuje się, że przeciętny człowiek powinien przesypiać około ośmiu godzin w ciągu doby. Dopuszczalna jest również krótka popołudniowa drzemka, nie dłuższa niż pół godziny. Problem zaczyna się, kiedy takie krótkie epizody spania powtarzają się kilka razy dziennie, a nocą organizm jest w stanie czuwania, ze względu na zbyt częste wyjścia na imprezy czy korzystanie z komputera w celu pracy lub grania w gry. Takie zwyczaje zaburzają zdrową rutynę, w skutek czego organizm jest rozregulowany i pojawiają się problemy z zasypianiem lub częstym przebudzaniem się nad ranem i w nocy.

 

Jak widać na dobry sen składa się wiele aspektów. Wśród nich znajdują się nie tylko takie czynniki jak jakość materaca, temperatura pomieszczenia czy rodzaj włókien, z których wykonana jest piżama i pościel do spania. Przede wszystkim o zdrowym wypoczynku przesądza nasz tryb życia oraz czynności wykonywane bezpośrednio przed układaniem się do snu.

Udostępnij

Znajdź sklep

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź najbliższy sklep z produktami Hilding Anders. Możesz kupić swój materac internetowo i stacjonarnie.

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, bez zmiany ustawień przeglądarki. Dowiedz się więcej