Metody na szybsze zaśnięcie

2020-05-25   |   Blog   |   Dodał HILDING

Dla niektórych zasypianie to bardzo powolny proces, który zabiera sporo czasu. Nie mogą pozbyć się natrętnych myśli, znaleźć odpowiedniej pozycji, raz jest im zbyt ciepło, innym razem za zimno. Natomiast niektóre osoby zasypiają zaraz po tym jak przyłożą głowę do poduszki. Poznaj sprawdzone sposoby na szybsze zaśnięcie.

Przygotowanie do spania

Istotne jest zapewnienie sobie dobrego miejsca do odpoczynku. Optymalne warunki to wywietrzony i zaciemniony pokój. Ważna jest regularność w kładzeniu się do łóżka - po pewnym czasie o stałej godzinie będziemy senni i łatwiej będzie zasnąć. Przed snem warto zamiast patrzenia się w ekran, który emituje sztuczne światło rozbudzając przy tym organizm, poczytać tradycyjną książkę przy ciepłym oświetleniu. Warto też zwrócić uwagę na aktywność fizyczną i spożywane posiłki. Na trzy godziny przed planowanym położeniem się do łóżka odpuśćmy sobie intensywne treningi oraz tłuste potrawy. Rozluźniająca i wyciszająca joga oraz lekka przekąska to idealne rozwiązanie na wieczorną porę.

Metoda oddechowa

Technika nazywana “4-7-8” opracowana została przez doktora z Uniwersytetu Harvard Andrewa Weila. Pomaga ona uspokoić umysł oraz przywołać uczucie senności nawet po najbardziej stresującym dniu. Polega na wygodnym ułożeniu ciała, zamknięciu oczu oraz odpowiednim oddechu. Przez 4 sekundy wdychamy powietrze, a następnie wstrzymujemy je przez 7 sekund, by powoli przez kolejne 8 sekund je wypuszczać. Metoda jest skuteczna, jednak z początku skupianie się na liczeniu może nie pomagać w zasypianiu. Dlatego też dobrze jest poćwiczyć, a następnie zdać się na swoją intuicję.

Medytacja przed snem

To kolejna metoda ukojenia umysłu. Należy usiąść na łóżku i przyjąć wygodną pozycję, pamiętając, że plecy muszą być proste. Łączymy swoje dłonie tak by kciuk i wskazujący palec stykały się opuszkami tworząc kółko, a pozostałe były proste i złączone. Skupiamy wzrok na naszych dłoniach i próbujemy głęboko oddychać. Ważne jest, aby dobrze skoncentrować się na oddechu. Medytacja niech trwa najkrócej 5 minut, a z czasem można wydłużyć czas jej trwania

Moc ziół dla dobrego snu

Naturalne metody są ostatnio bardzo modne. Aby usprawnić zasypianie wspaniale sprawdzi się napar oraz zapach melisy, która ukoi zmysłu i wyciszy organizm. Podobnie działa eukaliptus, który jest częstym składnikiem ziołowych tabletek na sen. Aromaterapia z lawendy również może być pomocna. Łagodzi stres i uspokaja. Jest polecana nawet dla dzieci.

 

Szybkie zasypianie może niektórym kojarzyć się z czymś niemożliwym. Jednak wyżej wymienione sposoby naprawdę działają. Warto przetestować wszystkie i wybrać dla siebie najbardziej odpowiednią metodę. Początkowo zmiana nawyków może sprawiać sporo problemów, jednak z czasem stanie się to naturalnym rytuałem przed snem. Na pewno poczujemy różnicę, a kłopoty z natrętnymi myślami niedającymi spać odejdą w zapomnienie.

 

Udostępnij

Znajdź sklep

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź najbliższy sklep z produktami Hilding Anders. Możesz kupić swój materac internetowo i stacjonarnie.

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, bez zmiany ustawień przeglądarki. Dowiedz się więcej