Mikroklimat w sypialni - jak o niego zadbać?

2018-09-06   |   Blog   |   Dodał HILDING

Telewizja śniadaniowa, audycje radiowe, artykuły w prasie - media zasypują informacjami o tym jak ważny dla prawidłowego funkcjonowania człowieka jest sen. Mówi się o tym jak na jego jakość oddziałuje powietrze, oświetlenie czy temperatura w pomieszczeniu. Dlatego postanowiliśmy pójść o krok dalej i zwrócić uwagę na mikroklimat w sypialni, ponieważ on także znacząco wpływa na jakość snu. Sprawdźcie sami!

Czym jest mikroklimat w sypialni?

Najprościej rzecz ujmując: to zespół warunków klimatycznych, które wytwarzamy w sypialni, by osiągnąć pożądany efekt. Na jego jakość składa się temperatura, ruch powietrza, wentylacja czy oświetlenie.
Mikroklimat sypialni należy tworzyć w sposób przemyślany, czyli przyjazny dla fizjologii człowieka, który ma stałą temperaturę ciała i ograniczone możliwości dostosowawcze do zmian mikroklimatu. Znajomość funkcjonowania ciała, jego potrzeb, a także spełnienie wytycznych wskazanych dla dobrego snu są zatem kluczowe. Właśnie naturalnymi potrzebami organizmu należy kierować się tworząc mikroklimat sypialni. Aspekt ten pomogą także spełnić pościele i piżamy wykonane z naturalnych włókien, które nie blokują przepływu tlenu czy materac umożliwiający cyrkulację powietrza. 

 Jakość powietrza w sypialni - jaka powinna być?

Warto otworzyć okno na godzinę przed snem, ponieważ dodatkowa porcja tlenu wspomoże zasypianie i regenerację organizmu - co więcej usprawni to cyrkulację powietrza. Idealna temperatura panująca w pomieszczeniu to 18-19 stopni Celsjusza. Wilgotność powietrza również nie pozostaje bez znaczenia, najbardziej optymalna wynosi 40-60%. Optymalna wilgotność powietrza korzystnie wpływa na oddech, który staje się głębszy i zapewnia odpowiednią inhalację organizmu. W celu jej poprawienia można zastosować suche nawilżacze powietrza lub kwiaty.
Warto zastanowić się także nad materacem, który nie będzie zakłócał swobodnej cyrkulacji powietrza, dzięki czemu dopełni korzystne warunki mikroklimatu sypialni jak np. Hilding Foxtrot o otwartokomórkowej strukturze czy Hilding Rumba, który ma zastosowaną piankę wysokelastyczną Velvet Touch, dzięki czemu wykazuje doskonale właściwości wentylacyjne wkładu ponieważ ma specjalne profilowanie i nacięcia.

Odpowiednie oświetlenie sypialni

Nie od dziś wiadomo, że zbyt jaskrawe światło utrudnia zasypianie, pobudzając mózg do nadmiernej aktywności. Korzystniej dla niego będzie jeśli użyjemy oświetlenia w postaci lampek nocnych, które wprowadzą mózg w nastrój senności. A tuż przed planowanym zapadnięciem w sen zaleca się spuszczenie rolet w oknach i zgaszenie wszystkich świateł, ponieważ w ciemnych pomieszczeniach zasypia się łatwiej. Ważne, by cały proces zachodził stopniowo, aby nie wywołać w mózgu reakcji szokowej na intensywne bodźce zewnętrzne. Co więcej nie zaleca się korzystania z urządzeń elektronicznych emitujących niebieskie światło, które jest identyfikowane przez mózg jako dzienne - telewizor, komputer i smartfon powinny zostać wyłączone minimum godzinę przed snem. Niepotrzebnie stymulują one organizm, utrudniając zasypianie.

Według najnowszych szacunków przesypiamy średnio aż ½ życia! Dlatego warto zatroszczyć się o mikroklimat w sypialni w celu polepszenia jakości snu, który ma nas przecież zregenerować, byśmy mogli jak najlepiej przeżyć czas, w którym aktywnie działamy. A Ty, zapewniłeś sobie odpowiedni mikroklimat sypialni?

Udostępnij

Znajdź sklep

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Skorzystaj z wyszukiwarki i znajdź najbliższy sklep z produktami Hilding Anders. Możesz kupić swój materac internetowo i stacjonarnie.

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie, bez zmiany ustawień przeglądarki. Dowiedz się więcej